2020-tól

2020-tól

Oktatás

2020-tól kezdődően bevezettem a folyamatos (formatív) értékelés rendszerét, melynek keretein belül hangsúlyt fektettem a tanulás pszichológiai elemire, mint az előhívásos tanulás és a kumulatív tesztelés. Ezért a hagyományos számonkérés helyett, a tanulók folyamatosan gyűjtenek pontokat, de ezek mellett minimum feltételeknek is meg kell felelniük. Amit bebizonyítottak agykutatással, azokat a módszereket használjuk ezek közül előhívásos, kommulatív, formatív értékelés...

Mivel a hagyományos vizsgák nem mindig hatékonyak, ezért az elméleti részből is folyamatosan kapnak feladatokat a tanulók félév során. Ez a megközelítés lehetővé teszi a diákok számára, hogy rendszeresen fejlesszék tudásukat. Célja a tanulás folyamatának elmélyítését és a diákok valódi megértésének elősegítése.

Értékelés

Az Algebra és Számelmélet kurzus első félévében a bevezetett játékosított oktatási rendszer során a hallgatóknak hetente egy feladatsort és egy bizonyítást kellet elkészíteniük és leadniuk.

Például: 4. heti feladatsor és 7.heti feladatsor

A beadott feladatokból kiemeltük a legszebb megoldásokat, és ezekből létrehoztunk egy szép megoldások gyűjteményt, mint például a kilencedik heti szép megoldásokat.

Az elért ponszámok alapján aktualizáltunk egy heti ranglistát is, ahol a hallgatók nyomon követhették a saját fejlődésüket és a kurzuson belüli teljesítményüket.

A második félév során erre a rendszerre építve vittük tovább a kurzust, és a követelményrendszert a hallgatók tapasztalataihoz és teljesítményeihez igazítottuk, hogy a hallgatók számára minél hatékonyabb és élvezetesebb legyen a tanulási folyamat.

Tanulás, motiváció

Az eredményekről MTA-ELTE Matematika Tanuláselméleti Kutatócsoport által cikkek is születtek. Az előhívási- vagy tesztelési hatásról is bővebben lehet olvasni a Kutatócsoport honlapján.