Basketball
Publications
Publications in Didactics of Mathematics
-
Csaba, Szabó ; Csilla, Zámbó ; Anna, Muzsnay ; Janka, Szeibert ; László, Bernáth (2023)
Investigating the efficacy of retrieval practice in university mathematics
REVISTA DE EDUCACION 401 : 1 pp. 79-96. , 18 p. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2023-401-584
spanyolul: Investigación de la eficacia del aprendizaje potenciado por recuperación en las matemáticas universitarias
-
Janka Szeibert, Anna Muzsnay, Csaba Szabó, Csilla Gyöngyvér Bereczky-Zámbó (2023)
A Case Study of Using Test-Enhanced Learning as a Formative Assessment in High School Mathematics
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION 21 : 2 pp. 623-643. , 21 p. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10264-8
-
Várady Ferenc, Végh Ágnes, Szabó Csaba, Mészárosné Boruzs Lívia (2023)
A gazdaság és matematika egyik találkozása: az elaszticitás - a fogalom értelmezése a hallgatók körében
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) pp. 71-77. , 7 p.
-
Lőrincz Sándor, Végh Ágnes, Szabó Csaba, Várady Ferenc (2023)
Alkalmazzuk a tudományt - egy választható matematika tantárgy sikertörténete
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) pp. 223-232. , 10 p.
- Bereczky-Zámbó Cs., Szabó Cs., Muzsnay A., Szeibert J. (2022 )
Passing the exam and not mastering the material in geometry. Annales Mathematicae et Informaticae
-
Szabó Csaba; Bereczky-Zámbó Csilla; Szenderák Júlia; Szeibert Janka (2021)
On a metamatemEthical question in talent care
ANNALES MATHEMATICAE ET INFORMATICAE 54 pp. 215-230. , 16 p.
-
Anna Rékasi, Csaba Szabó (2021)
Modification of the geometry curriculum in relation to the curriculum reform in the light of the Van Hiele levels
Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen In É. Vásárhelyi & J. Sjuts (Hrsg.): Denken. Münster: WTM. (S. 273-290).https://doi.org/10.37626/GA9783959872003.0.15
- András Ferenc Dukán; Katalin Fried;Csaba Szabó (2021)
The time spent on board games pays off :links between board game playing and competency motivation
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 19 : 1 pp. 119-131. , 13 p.
- Szabó Csaba; Szenderák Júlia; Szörényi Sára (2021)
A játékosítás lehetőségei a köznevelésben
KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 19 : 1-2 pp. 141-150. , 10 p.
-
Szabó Csaba; Bereczky-Zámbó Csilla; Muzsnay Anna; Szeibert Janka (2020)
Students’ non-development in high school geometry
ANNALES MATHEMATICAE ET INFORMATICAE 52 pp. 309-319. , 11 p.
- Czinege Monika; Szabó Csaba (2020)
Kooperatív tanulás a felsőoktatásban – nemzetközi kitekintés
KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 18 : 3-4 pp. 116-125. , 10 p.
- Erdélyi Éva; Dukán András; Szabó Csaba (2019)
The transition problem in Hungary: curricular approach
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 17 : 1 pp. 1-16. , 16 p.
- Katalin Fried; Csaba Szabó (2019)
PRACTICES FOR IDENTIFYING, SUPPORTING AND DEVELOPING MATHEMATICAL GIFTEDNESS IN SCHOOL CHILDREN: THE HUNGARIAN SCENE
De Morgan Gazette 11 : 3 pp. 15-29. , 15 p.
-
Katalin Fried; Csaba Szabó (2019)
Practices for Identifying, Supporting and Developing Mathematical Giftedness in School Children: The Scene of Hungary (short version)
NEWSLETTER OF THE EUROPEAN MATHEMATICAL SOCIETY 112 : 2 pp. 43-44. , 2 p.
- Muzsnay Anna; Szabó Csaba (2017)
Dressed up problems - the danger of picking the inappropriate dress
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 15 : 1-2 pp. 77-94. , 18 p.
- Csanyi Petra; Fábián Kata; Szabó Csaba; Szabó Zsanett; Vásárhelyi Éva (2017)
Number theory vs. Hungarian highschool textbooks: √ 2 is irrational
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 14 : 2 pp. 139-152. , 14 p.
- Muzsnay Anna; Szabó Csaba (2017)
Dressed up problems - the danger of picking the inappropriate dress
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 15 : 1-2 pp. 77-94. , 18 p.
-
Csaba Szabó; Kata Fábián (2016)
Importance of spirality in teaching number theory
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1 Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education 554 p. pp. 155-155. , 1 p.
-
Csaba Szabó; Petra Csányi (2016)
The effectiveness of teaching number theory in primary and secondary schools in Hungary
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1
Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education 554 p. pp. 137-137. , 1 p.
-
Csaba Szabó; Zsanett Szabó (2016)
Procedure and understanding in number theory
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1
Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education 554 p. pp. 246-246. , 1 p.
-
Petra Csányi; Kata Fábián; Csaba Szabó; Zsanett Szabó (2015)
Number theory vs. Hungarian high school textbooks : the fundamental theorem of arithmetic
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 2 pp. 209-223. , 15 p.
-
Gábor Horváth; József Korándi; Csaba Szabó
Mathematics in Good Will Hunting II: problems from the students perspective